یکی از موارد مهم در مخاطب شناسی " تحلیل شنوندگان" است . تحلیل شنوندگان به معنی پیدا کردن اطلاعات ، نگرش ها و باورهایی است که شنوندگان درباره موضوع دارند و یا مسائلی که ممکن است به آن علاقه مند باشند و در مراحل بعد باید سخنرانی با علایق ، سطح درک ، نگرش و باور آنها منطبق شود.
تحلیل شنوندگان دو فایده مهم دارد.
اول : اینکه تاثیر سخنرانی شما را بیشتر می کند، زیرا مطالب شما متناسب با نیاز شنوندگان و بینندگان مطرح شده و با ذهنیت آنان مطابق است.
دوم : اینکه تمرکز بر موضوع مورد نظر شنوندگان ، کمک می کند تا راحت تر به اهداف سخنرانی تان برسید.
سومین کارگاه مهارت بیان در فرهنگسرای کوثر برگزار شد.
آیا می توانم حافظه کلامی خود را افزایش دهم ؟ سه راهکار برای تقویت حافظه گفتاری
شنوندگان ,، ,سخنرانی ,نگرش ,موضوع ,اینکه ,تحلیل شنوندگان ,مخاطب شناسی ,، نگرش ,بینندگان مطرح ,مطرح شده
درباره این سایت